ПОГОДЖЕНО

В.о. начальника відділу освіти
виконавчого комітету Широківської селишної ради
_____________    С.О. Войцеховська

25.01.2018 р.

ЗАТВЕРДЖЕНО

         Рішення
         Широківської селищної ради

         30.01.2018 р. №____________

 

 

                                                                                            

 

 

 

 

СТАТУТ

комунального закладу

«Запорізька школа

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»

Широківської селищної ради

(код 26367815)

/нова редакція/

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1.1.  Комунальний заклад «Запорізька  школа  загальної середньої освіти   І- ІІІ ступенів»  Широківської селищної ради перебуває у комунальній власності територіальної громади Широківської селищної ради .

1.2. Місце знаходження  закладу освіти: 53752, Дніпропетровська область,

Широківський район,     с.Запоріжжя,  вул. Шкільна  буд. №31 а ,     тел.(05657) 2-73-94.

           1.3. Повна назва закладу: комунальний заклад  «Запорізька школа загальної середньої освіти І- ІІІ ступенів» Широківської селищної ради.

Скорочена назва: КЗ «Запорізька  школа  ЗСО».

           1.4. Заклад освіти  є юридичною особою, неприбутковим закладом, має рахунки  в органах Казначейства, печатку, штамп, ідентифікаційний код 26367815.

           1.5. Засновником закладу освіти є Широківська селищна рада .

           1.6.  Заклад освіти провадить освітню діяльність у сфері загальної середньої освіти   на підставі отриманої   відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

   1.7. Головною метою  закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття  повної загальної середньої освіти та всебічного розвитку особистості шляхом навчання, виховання та розвитку, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах, визначених Законом України  «Про освіту».     

          1.8. Головними завданнями  закладу освіти  є:

·         створення умов для досягнення  здобувачами освіти результатів навчання  передбачених  у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти;

·         забезпечення якості освітньої діяльності;

·         формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

-  вільне володіння державною мовою;

-  здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

-  математична компетентність;

-  компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

-  інноваційність;

-  екологічна компетентність;

-  інформаційно-комунікаційна компетентність;

-  навчання впродовж життя;

-  громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

-  культурна компетентність;

-  підприємливість та фінансова грамотність;

-  інші компетентності, передбачені стандартом освіти;

  • інші завдання, що не суперечать чинному законодавству.

        1.9. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

        1.10. Заклад  освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

        1.11.Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.12. У закладі освіти  визначена українська мова навчання.  Школа може мати у своєму складі класи з поглибленим вивченням окремих предметів.

1.13. З урахуванням  освітніх  запитів  учнів  та  їх  батьків,  кадрового  забезпечення та матеріально-технічної  і  методичної  бази  заклад освіти організовує   навчання   в    школі  ІІІ ступеню за  одним  або  кількома   профільними напрямами.

1.14. Індивідуальне навчання та навчання  екстерном  у  закладі освіти організовуються  відповідно до Положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної  середньої  освіти,  затверджених Міністерством освіти і науки України.

1.15. Поділ  класів  на  групи для вивчення окремих предметів у закладі  здійснюється   згідно   з  нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.

1.16. Заклад освіти  має право:

- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу, визначати варіативну частину робочого навчального плану за погодженням із засновником;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

- організовувати  в період літніх канікул оздоровчий заклад з денним перебуванням.

1.17. У закладі освіти створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів, класних керівників, методична рада, творчі групи.

1.18. Медичне обслуговування учнів  та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються  медичною сестрою та  комунальним закладом «Широківський  центр первинної медико-санітарної допомоги».

1.19. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.20. В  закладі освіти  створюються бази  персональних даних та обробки   персональних даних у них відповідно до вимог чинного законодавства з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом, адміністративно – правових відносин та відносин у сфері освіти.

1.21. У разі звернення  до закладу освіти осіб  з особливими освітніми потребами або їхніх батьків  в школі можуть створюватися у відповідності з  чинним законодавством інклюзивний або спеціальний  клас чи група з урахуванням індивідуальних потреб,  можливостей, здібностей даних дітей.

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1.Заклад освіти планує свою роботу самостійно  на основі типової або іншої освітньої програми, які розробляються та затверджуються відповідно  Закону про освіту та спеціальних законів, перспективного, річного плану. Освітні програми можуть містити  корекційно – розвивальну складову для осіб з особливими потребами. 

2.2. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

2.3. Освітня програма, план роботи схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.

2.4. На основі освітньої програми  заклад освіти складає та затверджує  навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу і складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

2.5. Навчальний план  закладу освіти  комунальної форм власності погоджується радою  закладу освіти і затверджується відповідним органом управління освітою.

2.6. У вигляді додатків до навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.7. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.8.Заклад освіти здійснює освітній процес за  денною формою навчання. Навчання учнів за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти починається:

для початкової освіти - з 1 вересня 2018 року;

для базової середньої освіти - з 1 вересня 2022 року;

для профільної середньої освіти - з 1 вересня 2027 року.

2.9. Зарахування осіб  до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

2.10. У разі потреби здобувач освіти (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти  здійснюється за наявності особової справи  встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.11. У школі першого ступеню навчання для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть  за рішенням засновника створюватись групи продовженого дня.

2.12. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Режим роботи групи продовженого дня  визначається відповідно до  ДСанПІНу  з 11.00  до 17.00 год, харчування здійснюється за рахунок батьків.

2.13. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом загальної середньої освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.14. Навчальний рік  розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

2.15. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється  (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.16 Тривалість уроків у  закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих - дванадцятих - 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб в організації активного відпочинку та харчування учнів, але  не менше ніж 10-15 хв.

2.17. Поділ класів на групи на уроках з окремих предметів здійснюється  згідно з нормативами встановленими  Міністерством освіти і науки та погоджено з Міністерством фінансів України.

2.18. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

2.19. Тижневий режим роботи  закладу освіти затверджується у розкладі навчальних занять.

2.20. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.21. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.22. У  закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів , ведеться тематичний облік знань.

2.23. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.24. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.25. В закладі освіти здійснюється моніторинг якості освіти як зовнішній, так і внутрішній.

2.26. Порядок переведення і випуск здобувачів освіти закладу освіти  визначається Порядком про переведення та випуск здобувачів освіти закладів освіти системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності згідно нормативно-правової бази Міністерства освіти і науки України.

2.27. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається чинним Положенням про державну підсумкову атестацію учнів  у системі загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України .

2.28. За успіхи у навчанні для здобувачів освіти  встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальні листи, грамоти, премії, подарунки (в межах коштів, передбачених на ці цілі).

2.29. Комунальний заклад освіти відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.

2.30. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти.

2.31. Для здобувачів освіти, які проживають понад 3 км від закладу освіти, організовується нерегулярне безоплатне підвезення до школи та в зворотному напрямку спеціалізованим автотранспортним засобом, який перебуває на утриманні відділу освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради.

 

ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в  закладі освіти є:

- здобувачі освіти;

- педагогічні працівники;

- батьки здобувачів освіти;

- фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Здобувачі освіти мають право:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- позашкільну діяльність;

- особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами.

3.4. Здобувачі освіти  зобов´язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягти результатів навчання, передбачених стандартами освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, належного зовнішнього вигляду, правил особистої гігієни.

3.5. Педагогічними працівниками  закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.6. Заступники керівника, педагогічні та інші працівники закладу загальної середньої освіти призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу. Керівник закладу загальної середньої освіти має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність,  вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

 - безпечні і нешкідливі умови праці;

- соціальну оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.8. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

      3.10. Педагогічні працівники  мають також інші права та обов’язки, предбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчим документом закладу освіти.

       3.11. Особи, винні в порушенні цієї статті, несуть відповідальність згідно з законом.

       3.12. У  закладі освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників, яка здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.13. Професійний розвиток педагогічних  працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання. Заклад освіти, в якому працюють педагогічні працівники, сприяє їхньому професійному розвитку та підвищенню кваліфікації.

3.14. Підвищення кваліфікації  є необхідною умовою атестації педагогічного працівника  і здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації обирає педагогічний працівник.  Педагогічна рада закладу освіти на основі пропозицій педагогічних працівників  затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників ( з відривом чи без відрива від освітнього процесу).

3.15. Сертифікація педагогічних працівників - це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.

3.16. Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

3.17. Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката.

3.18. Робочий час педагогічного працівника включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором.

3.19. Норми педагогічного (навчального) навантаження педагогічних  працівників на одну ставку встановлюються спеціальними законами.

      3.20. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору  або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.21. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

3.22. Батьки  здобувачів освіти та особи, які їх замінюють,  мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.23. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції  та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.24. Представники громадськості мають право:

- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню  закладу освіти;

- колективно вирішувати питання організації дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти.

3.25. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися Статуту  закладу освіти, виконувати накази та розпорядження керівника закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

3.26. Учасники освітнього процесу  зобов’язані забезпечити виконання усіх необхідних заходів та дій з цивільного захисту в закладі освіти у відповідності до Закону «Про Цивільну оборону України» та чинного законодавства.

 

 

 

 

ІV. УПРАВЛІННЯ  ЗАКЛАДОМ  ОСВІТИ

4.1.Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та Статутом цього закладу, здійснюють:

засновник – Широківська селищна рада ;

керівник закладу освіти;

орган управління закладу освіти - відділ освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради;

колегіальний орган громадського самоврядування;

інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

4.2. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються  ст.25 Закону України «Про освіту».

4.3. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4.4. Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти.

4.5. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

4.6. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

4.7. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти.

4.8. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

4.9. Керівник закладу освіти призначається відділом освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.

4.10. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

4.11. Розподіл педагогічного навантаження  затверджується керівником закладу освіти.

4.12. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

4.13. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.14. Колегіальним органом управління закладом освіти є педагогічна рада, яка створюється на підставі інших нормативних документів. Головою педагогічної ради закладу освіти є  його директор.

      4.15. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи  закладу освіти ;

- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- морального та матеріального заохочення учнів  та працівників  закладу освіти.

      4.16. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

      4.17. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

     4.18. Громадське самоврядування в закладі освіти - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти.

4.19. У закладі освіти можуть діяти:

- органи самоврядування працівників закладу освіти;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.20. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.

4.21. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

4.22. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

4.23. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.24. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

4.25. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

4.26. Наглядова (піклувальна) рада має право:

- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

        4.27. Термін повноважень наглядової (піклувальної) становить  1 рік.

 

 

V. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ

ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

            5.1. Заклад освіти зобов’язаний  забезпечувати на своєму  веб-сайті  відкритий доступ до такої інформації та документів:

- статут закладу освіти;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- структура та органи управління закладу освіти;

- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

- ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

- мова (мови) освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність закладу освіти;

- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів,

- інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, незаборонених законодавством.

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

 

VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

6.1. . Відповідно до рішення  Широківської селищної ради від 06.12.2017 року № 26-2/VII закладу передано в оперативне управління :

 - нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби тощо;

- майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності;

-  інші активи, передбачені законодавством.

6.2.Майно закладу освіти  належить територіальній громаді Широківської селищної ради. У закладі освіти майно перебуває на правах оперативного управління .

        6.3.Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.4.  Порядок, умови та форми набуття закладом освіти прав на землю визначаються технічною документацією на право користування землею (кадастровий номер 1225883300:0,2:001:0059).

6.5. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно  комунального закладу освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

6.6. Об’єкти та майно  комунального закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

6.7. Заклад освіти, зареєстрований у встановленому законом порядку, має рівні умови користування нерухомим майном державної або комунальної власності, що передається в оренду. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна комунального закладу освіти, використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.

      6.8. Майно  закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту  закладу освіти та укладених ним угод.

 

VІI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1. Закдад освіти має право отримувати фінансування різних видів та з різних джерел, не заборонених законодавством та має право розміщувати власні надходження на поточному рахунку, а також самостійно розпоряджатися надходженнями від зазначених  коштів з метою провадження діяльності, передбаченою установчим документом.

7.2.Джерелами фінансування суб’єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути:

- державний бюджет;

- місцеві бюджети;

- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

7.3. Фінансування освітньої діяльності з державного бюджету може здійснюватися шляхом надання освітніх субвенцій, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний рік можуть спрямовуватися на:

- здобуття повної загальної середньої освіти;

- здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- інші цілі.

7.4. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять закладу освіти  у вигляді безповоротної фінансової допомоги,  добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої,  оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

7.5. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування закладу освіти системи освіти не зменшуються.

7.6. Заклад освіти самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої  установчими документами.

        7.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований  заклад освіти. За рішенням засновника бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради.

         7.8. Штатний розпис закладу загальної середньої освіти затверджується керівником  закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затвердженим центральним органом виконавчої влади.

         7.9. Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до законодавства.

  7.10. Передача в управління приватним партнерам в оренду,  в оперативне управління тощо рухомого та/або нерухомого комунального майна, у тому числі земельних ділянок, забороняється.

          7.11. Надання виробничих приміщень закладу освіти в оренду можливе лише за цільовим призначенням відповідно до чинного законодавства.

           7.12. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків), або їх частини серед засновників та працівників  закладу освіти (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).

 

VІIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально - технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з  закладами освіти, науковими установами, підприємствами, фондами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.3. Заклад освіти, педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

 

ІХ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ  ЗАКЛАДУ  ОСВІТИ

9.1 Державний контроль за діяльністю  закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний контроль здійснюють департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, засновник та відділ освіти виконавчого комітету Широківської селищної ради.

9.3. Основною формою державного нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти  є інституційний аудит,  зміст та особливості проведення якого визначені статтею 45 Закону України «Про освіту».

9.4. В інший період може здійснюватися інспектування  закладу освіти з питань, пов’язаних з його освітньою  діяльністю.

9.5. Перевірки з питань, не пов’язаних з освітньою діяльністю, проводяться його засновником  та органом управління відповідно до чинного законодавства.

 

Х. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ  ЗАКЛАДУ  ОСВІТИ

      10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник.

10.2. Заклад загальної середньої освіти створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.

10.3. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

10.4. Заклад загальної середньої освіти може бути переданий засновником у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.

      10.5. У випадку реорганізації  закладу освіти права та зобов’язання переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених  закладів освіти. В разі припинення юридичної особи (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передбачається передача активів одному або кільком неприбутковим закладам (організаціям) відповідного виду або зарахування до доходу бюджету.